Evaluering - dag 5 - intervaller og avslutning av blogg

28.10.2019

Så var man plutselig i slutten av de 21 dagene, og jeg ser resultater, likevel - enda viktigere - jeg merker resultater! Jeg har mer energi, mye blidere og føler meg bedre enn noen gang. Med andre ord: Å bevege seg (og for min del er det bare litt, jeg har ikke trent meg "ihjel") og variert kosthold proppfull av proteiner, fiber og sunne/grove matvarer er godt for hodet og kropp. Det at det er så godt for hodet er viktig å merke seg, det er tross alt ikke mulig å føle seg bra om man ikke føler seg bra (hmm, den formuleringen var spesiell ;) ) Likevel er det nettopp slik det er, og mentalt sett kan man gå inn i en god sirkel på denne måten. Riktig mat som ligger godt i magen slik at man ikke går rundt med konstant behov for å spise (noe jeg har slitt mye med) gjør deg mer fri og glad. Tross alt, lykke er øyeblikk og en plutselig følelse, man går ikke rundt å føler lykke 24 timer i døgnet hele året. Bevegelse har jeg som sagt også gjort, og det har jeg fokusert endel på i denne bloggen, likevel ser jeg at det er ikke der den største endringen har skjedd mentalt. Det er i kostholdet! Spis riktig, spis godt. Ikke sult deg, det er ikke hverken bra, godt eller hjelper. Spis deg mett, kos deg med maten. Noen få tips har jeg gitt i matveien igjennom denne bloggen, men det viktige er nettopp det å fokusere på proteiner og fiber. Grovt brød, fisk, litt fete grønnsaker som avokado, egg. Mat er jo så utrolig godt, og når kroppen og hodet i tillegg blir bra av maten, da er det vel vinn-vinn? :D

Fredagen gjorde jeg intervaller på elipsemaskinen. Det var gøy, og også slitsomt. Jeg føler jeg får mer dreisen på den hver gang jeg bruker den, og den kommer til å bli brukt et par ganger i uka. Styrke kommer jeg også til å fortsette med!

Tusen takk til alle som har tittet innom, jeg håper virkelig at jeg har inspirert noen som er like lite glad i trening som meg selv. Ikke tenk på de gangene du ikke fikk gjort noe, husk de gangene du gjorde. Fokuser på å gjøre litt, istedenfor å tenke at du skulle gjort mer, planlegg, men ikke gi opp om det blir en dag uten. Om øvelsene er tunge eller lange, kutt litt i det istedenfor å droppe. Og igjen, det viktigste (det ser jeg nå) er kostholdet. Prøv ut forskjellige ting. Hva passer for deg eller dere? Hva gjør deg glad? Tusen takk igjen, dette har iallefall gjort utrolige forandringer for min del, og endringene har jeg lyst til å holde på! <3

© 2019 Lisette Askø. Alle rettigheter forbeholdt.
Drevet av Webnode
Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang